10 mai 2007

10.05.2007 - Istanbul

Reisi õige esimene päev. Varajane check-in, kaks ja pool tundi lendu ja olimegi Istanbulis. Istabuli lennujaamas vahetasime raha (vahetustasu oli üldiselt 4 %, ühes kohas 2 %). Linnas on tavaliselt 0 %, aga noh, kuidagi oli linna ka vaja saada:) Kuigi meie tuttav oli soovitanud meil võtta shuttle bus, siis mingil imelikul põhjusel tekkis meil idee minna metrooga. Muidugi suutsime kohanimed sassi ajada ja väljusime 12 km enne õiget kohta:) Õnneks oli meid abistamas mustmiljon kohalikku - kohe otsiti meile välja õige buss ja saime veel põhjaliku linnaosade tuuri. Järgmiseks võtsime laeva Aasia poolele, ostsime rongijaamast ära piletid ning jätsime suured kotid pagasihoiulaekasse.

Kohutav kebab, ärge laske end selle ilusast välimusest eksitada...

Yerebatani tsistern

Sultanahmet

Tagasi Euroopa poolele ning alustasime väikese jalutuskäiguga linnas. Sõime kohutavat kebabit ja külastasime Yerebatani tsisterni (maa-alune palee) - mina siis juba teist korda. Saime Alperilt (meie tuttavalt) sõnumi, et saame kokku 16.30 Taksimi väljakul. Jalutasime natukene veel Sultanahmetil ning otsustasime minna jala Taksimi väljakule. Koha leidmine oli suhteliselt lihtne - alguses järgisime trammiteed ja pärast läksime lihtsalt ülesmäge:)
Alperiga jalutasime mööda peatänavat ning sõime spetsiaalset Türgi jäätist. Seejärel istusime ühte kohvikusse/baari ja jõime mõned õlled - Katrin võttis ka
veini. Selle tunni-kahe jooksul, mis me seal istusime, jõudis baarman minusse sügavalt ära armuda; küsis mu kontakti (ega ma kade ei olnud, andsin ka) - nüüd saadab veel mõnikord praegugi sõnumeid oma igatsusest ja vajadusest mu siniseid silmi uuesti näha (ei saa enam rahulikult baaris ka istuda ilma, et kellegi südame murraks :S).

Türgi jäätis ja jäätisega kaasnevad trikid...

Katrin ja Alper baaris

Peale kohvikut jalutasime Bosporuse äärde, vaatasime paleesid ja otsustasime süüa õhtust ühes kenas restoranis. Toidu valik oli siiski ebatüüpiline - pasta:) Vaade oli ilus - olime peaaegu otse suure silla all. Mingi hetk märkasime, et kell on juba üheksa ning asusime kiirustades teele rongijaama suunas. Võtsime takso paadisadamasse - ütlesime juhile, et meil on kiire. Selle peale saime sõitu kuni 90 km/h imekitsastel tänavatel ning peaaegu ajasime alla ühe kärumehe. See-eest jõudsime õigeaegselt laevale.

Õhtune Bosporus :)

Kui me Kadiköy'sse jõudsime ning rongijaama uksest sisse astusime, oli Ankara rong juba kohal. Ma ei ole elu sees nii mugavat rongi näinud - meil oli kahene kupee, milles oli kõik alates kraanikausist kuni külmkapini ning isegi ust andis lukustada. Jätsime Alperiga hüvasti ning peagi hakkas rong vaikselt liikuma.
Me olime Lätist ostnud pudeli veini, tegime sellele otsa peale ning uni tuli õige magus :)